Åhej åhå!

Jag har alldeles för mycket att göra denna vecka…

Jag jobbar med deltagarna i en kommande konferens som jag är med och organiserar, och ska få ALLA att skicka in sina abstracts (miniartiklar på max 2 sidor), ge korrekta och aktuella adresser, OCH betala! Det är inte klokt så många e-brev jag har fått den sista månaden som alla har med konferensen att göra… Jag hade ALDRIG kunnat komma på ens en procent av alla problem som jag måste lösa…

Jag granskar en STOR ansökan som är skickad till Formas (de som bland annat ger mig mitt anslag) och bara att läsa instruktionerna tar timmar…

Jag reviewar en artikel som handlar om ungefär det jag forskar på. Men tillräckligt skiljer mellan deras metod och min så att jag måste läsa lite andra artiklar i ämnet…

Jag har en examensarbetare vars rapport ska vara klar NU, och det är ganska mycket jobb att läsa och komentera den…

Jag ska skicka brev med mina artiklar till några forskare jag träffade på Dioxin2008-konferensen i Birmingham som jag precis varit på…

Jag ska förbereda 1.5 timmars föreläsning om statistiska metoder och 1.5 timmars datorövningar i statistik som jag ska hålla nästa vecka…

Jag simmar fortfarande varje morgon. Klockan 06.15 när dörrarna låses upp står jag och Sir Vääs och hoppar av förväntan utanför badet. Jag simmar 1 km, vattengympar 30 minuter (helt ensam ute, idag var det vindstilla, dimma och silande solsken) och bubblar sen i jaccuzzin i 20 minuter. Det är otroligt så härligt det är att börja dagen på det viset.

Så NÄR ska jag skriva alla roliga inlägg här i min blogg?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Åhej åhå!

  1. magnus skriver:

    Pusto!man blir ju svettpärlad av din beskrivning.. Hoppas det blir en lugnare period framöver!!->Mangan

  2. uno skriver:

    Simmet är en god handling mot dig och värden. Eller jogget om du skulle göra det. Eller gympan, eller.. Du gör bra jobb för många, håll dig i form!!! Kramar

  3. Gunnar skriver:

    Hej Du verkar ha fullt upp.Simma lugnt!:-)

  4. Uno skriver:

    Katrin, enna rätt. Ansvaret är diffust, allt är som ett enda mörkt moln där en massa duktiga människor arbetar utan sikt eller helhetssyn. Läkarsekreterare, finns dom? Är det inte en sköterska som sitter där, eller en undersköterska? Nå, jag vet inte, men vet att numer räknas också psykologer till dem som borde finnas i ett vårdcentralteam. Inte så dumt. Uno… diabetes är dessutom allvarliga saker. Behövs tips på allt, mat, motion, eventuella sprutor, mm. Inget man kan vänta ut direkt. Också en folksjukdom. Peppa gubben, mer simma och kuta eller vad ni nu vill göra. Kramar

  5. Marcus skriver:

    du har då fullt upp!Vår lärae har plötsligt jättemkt tid för oss, vi är helt överrumplade *S* Hoppas det blir lite lugnare inom kort?Ha dä gött!

  6. Barbamama skriver:

    Du har då verkligen fullt upp, men det du gör på morgonen låter helt underbart!

  7. Kvack skriver:

    Vad duktig du är som tar dig tid att simma. Du får ta mikropauser mellan dina ”måsten”, så att du inte dukar under. Kram/kvacken

Kommentera

