Jag har precis orsakat att en karl måste jobba hela natten, och en NY TÄVLLING!

Jag har precis pratat med mannen som håller på att sätta en bok som jag har knåpat ihop av hundratals olika delar. Boken ska vara färdigtryckt imorgon, och delas ut till alla som ska besöka vår konferens, som går av stapeln hela nästa vecka.

Jag skickar del efter del till stackars Mikael, tryckerichef här på Universitetet och så skriver jag detaljerade instruktioner om var i boken de olika delarna ska läggas in. Om jag säger som så… det är till exempel 116 olika abstracts (korta artiklar) av 116 författare som alla ska in i boken i bokstavsordning efter den presenterande författarens efternamn… och den sista delen skickade jag in halv 6, och den bestod av alla 116 abstract…

Och så tillkommer 47 olika abstracts som de som ska hålla muntliga presentatioiner har skrivit, alla som ska in under respektive session, på olika dagar… Ja då begriper ni att det är ett stort pussel. Stackars tryckerichefen sa att det nog var jobb för hela natten… om boken ska hinna tryckas under fredagen. Lite fantastiskt, skicka in hundratals olika delar ena kvällen och få en färdig bok nästa dag. All eloge vill jag skicka till tryckerichefen, Mikael! Riktigt otroligt bra jobbat med mig som flitig e-mailare kan det inte vara lätt!

Jag känner mig som en slavdrivare, som orsakar Mikael en sömnlös natt. Själv ska jag sova som ett barn, för jag har suttit ”dygnet runt” med alla delarna och döpt om, pusslat, skapat listor, scheman, inledande texter, mellanlägg,  mm mm.

Det är nästan så att jag skulle vilja skriva mig själv som ”Editor” på bokomslaget! Lite känns det som om jag nu är en författare.

275 exemplar av boken (på ca 200 sidor drygt per bok) och 275 exemplar av en 10 sidors deltagarlista ska de trycka. Vi kan ha en tävling! Vad kommer det att kosta? Närmast gissning vinner ett fint pris!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Jag har precis orsakat att en karl måste jobba hela natten, och en NY TÄVLLING!

  1. magnus skriver:

    Verkar som om Mikael är en man med ett hjärta av choklad.Jag förväntar mig att du ger honom en chokladkartong…:)Usch ja ibland blir det sådär jättesent och jättemycket och jättebrått…Hoppas allt ordnar sig i slutänden.Ha en trevlig fredag och ladda gott inför nästa veckas konferenser!-Mangan.

  2. Madonnan skriver:

    Ojoj, ett sånt jobb! Och det är tur att det finns änglar.Stort tack för dina Bamsekramar, de värmer än!Ha det så bra idag och stor KRAM

    • Katrin skriver:

      jag har varit och hämtat boken nu, den blev otroligt proffsig. Jag har skrivit ett GIGANTISKT tack till Mikael, tryckerichefen på Universitetet. Han jobbade hela natten och långt in på förmiddagen…Ha det gott och KRAMAR till dig igen! /Katrin

  3. Rosa skriver:

    Vad duktig du har varit. Är nu Mikael lika duktig, så blir det ju jättebra.

  4. Kvack skriver:

    Puh! Man blir trött bara av att läsa. Vad du och M är duktiga.Gissning? Kostar ingenting alls eftersom den kommer att delas ut gratis…

Kommentera

