Nu är jag RIKTIGT arg! JAG har fått ett INKASSOKRAV på något DE skickat helt felaktigt!


Normal
0
21
false
false
false
SV
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Så här började det… Skrivet av mig 8 juni till o- hälsoklubben…

8 juni 2008

Hej

Jag har köpt en månads förbrukning av One Week Diet. På fakturan står det ”månadsabonnemang”. Jag vill bara förtydliga att jag inte vill ha fler flaskor. Jag har bara använt drycken några dagar och varje gång har jag fått fruktansvärd magknip och diarré. Det känns som ett väldigt kraftigt laxermedel!

Jag kommer inte ens att kunna förbruka den ena flaskan och vill definitivt inte ha fler.

OK?

Mvh

Katrin

Jag fick svar redan dagen efter…


Normal
0
21
false
false
false
SV
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Från: Rebecca XXXXX
Skickat: den 9 juli 2008 11:14
Till: ‘Katrin”
Ämne: SV: Förtydligande

Hej

Jag har nu avslutat ditt abonnemang.

 

Mvh/

Rebecca XXXX

Hälsoklubben AB

 

MEN

Den 8 Augusti fick jag ett paket till, med den vidriga smörjan, 2 st flaskor ”One week”. Ett ”månadsabonemang” som jag ju ganska tydligt sagt ifrån mig…


Normal
0
21
false
false
false
SV
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Då skrev jag ett nytt brev…

Från: Katrin
Skickat: den 9 augusti 2008 11:47
Till: ‘Rebecca’
Ämne: VB: Förtydligande

Hej

Jag har igår (8 aug 2008) fått ett paket med ytterligare två flaskor One Week… Eftersom jag sa upp abonnemanget den 8 juli och du bekräftade detta den 9 juli kan du förstå att jag inte blev glad.

Hur gör vi nu då?

Mvh

Katrin

 

Veckorna gick och jag fick inget svar… Så då skrev jag igen den 27 Augusti.


Normal
0
21
false
false
false
SV
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Från: Katrin
Skickat: den 27 augusti 2008 16:38
Till: nyhetsbrev@halsoklubben.se; rebecca
Ämne: Felaktig leverans. Obesvarad fråga…

Hej

För flera veckor skickade jag brev till er ang. leverans av ”One-week” som jag avbeställt ett långt tag innan ni skickade en ny försändelse (se brevväxlingen). Jag skrev snabbt ett e-brev och frågade vad jag skulle göra med paketet.

Men har inte fått svar ännu…

Så hur gör jag?

Mvh

Katrin

Nu fick jag snabbt ett svar…

Normal
0

21

false
false
false

SV
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Från: Rebecca
Skickat: den 28 augusti 2008 14:32
Till: ‘Katrin
Ämne: SV: Felaktig leverans. Obesvarad fråga…

Hej

Det är helt vårt fel. Ditt abonnemang har blivit avslutat, men hade ändå kunnat smita in i vårt system. Men leveransen som du fått kan du märka med åter avsändaren så går denna tillbaka till oss. Fakturan som du fått kommer vi att makulera.

Ber om ursäkt för det inträffade.

Med Vänlig Hälsning/

Rebecca XXXXX

Hälsoklubben AB

SÅ, Jag gick till posten och skickade tillbaka de bägge flaskorna med One Week smörjan och trodde allt var frid och fröjd. Alla kan ju göra misstag och det var irriterande att behöva gå till posten men det var ju inte något som gällde livet precis.

Men NU!!!!!!!!!!!

NU HAR JAG FÅTT ETT INKASSOKRAV från ett inkassobolag på den felaktiga leveransen!!!!!!!!!!!!!!

Normal
0

21

false
false
false

SV
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Så idag har jag precis skickat ett brev som INTE är lika snällt!

Till Hälsoklubben (kopia till inkassobolaget Gothia)

Nu Är det inte klokt vad arg jag är! Nu har jag fått Inkassokrav på den felaktiga leveransen, den jag DEFINITIVT hade avbeställt och ABSOLUT inte ville ha (se vår brevväxling) och som jag skickade tillbaka samma dag jag fått brevet från Rebecca, och som Rebecca på Hälsoklubben skrivit var ”helt vårt fel” och ” Fakturan som du fått kommer vi att makulera”….

Det ni gör är inte direkt hälsobefrämjande, jag förväntar mig att ni tar kontakt med Gothia direkt så att inkassokravet tas bort.

Vidare; att ni skriver en ursäkt till mig, och att ni betalar mig de 647 kronor som jag betalade den första leveransen med kontokortet  XXXXX

Beloppet kan inbetalas till mitt bankkonto  XXXXXX

Sedan anser jag att ni ska gå igenom era rutiner så att något som detta Aldrig Kan Hända Igen.

*****************************************

Gothias aktnummer XXXXXXXX

Kundnummer (vilket jag hoppas att ni stryker för gott) XXXXXXX

Handläggare XXXXXX

Fakturadatum 2008-08-04

Fakturanummer XXXX

Totalkostnad; 818.02

*****************************************

Meddela mig också så fort inkassokravet tagits bort!

 

/Katrin

 

 

 

Normal
0

21

false
false
false

SV
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Vad säger ni bloggare, har ni RÅKAT UT för O- HÄLSOklubbens skumma affärsmetoder? För detta är inte bara slarv, detta är försök till lurendrejeri.  Vanligtvis betalar jag snällt om jag får inkasso (för TÄNK om man får en betalningsanmärkning och det KAN ju vara svårt att bevisa att man gjort rätt för sig…) men nu?

Tänk på alla gamlingar som råkar ut för något sådant här. Tror ni de orkar bråka? Vad gör man???

 


Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Nu är jag RIKTIGT arg! JAG har fått ett INKASSOKRAV på något DE skickat helt felaktigt!

  1. ♥ Zombie ♥ skriver:

    Ja herregud.Det där är ett perfekt exempel på hur viktigt det är att spara alla gamla mail så att det tydligt går att påvisa vad som gäller.Hoppas att det löser sig. :/

  2. Margo skriver:

    Det är hemskt. Jag har varit med sådana saker några gånger. Stå på dig!

  3. Bra att du ”bråkar” Hota dem med stämning. Lycka till/Charlie

  4. Vb skriver:

    För det första låter ju det där One Week humbug, men värre är Gothia.Har du fått dom på halsen har du problems.Det är det Inkassobolaget som är mest skrupelfria, har fått flest klagomål hos Komsumentnämnden.Mig ringde dom och sökte hos min pappa.Inte på mantalsadressen.Hoppas du blir av dom fort.

  5. *ME* skriver:

    Du skickar tillbaka kravet till inkassobolaget och skriver Betalningsansvar bestrides. Skriv sedan bara att du skickat tillbaka varan.

  6. imse skriver:

    Jag hade också en del tjafs med någon hälsofirma i somras. De skickade några slags tabletter till mig som jag absolut inte hade beställt. Vet inte hur de fått tag i min adress. Jag skickade tillbaka och meddelade att jag inte ville ha fler. Men det fick jag förstås. Skickade tillbaka igen. Jag betalade inte portot för de återskickade varorna. Peppar, peppar har jag inte hör något mer från dem.Hoppas det löser sig.Kram

  7. magnus skriver:

    Riktigt jäkla fult!De kör som vanligt med mottot ”går det så går det”Det är riktigt otrevligt bemötande vi pratar om här.Du kan som kund inte vara mer tydlig.Usch vad dåligt.Stå på dig och hoppas det löser sig till det bästa. Inkasso.. Mailkorrespondansen är ju hur tydlig som helst. Nån har gjort bort sig duktigt.Ha det Katrin.->Mangan.

  8. Barbro skriver:

    Hej Katrin!Jag har just haft en liknande ”konversation”, fastän inte så långt gången (än) med NorVital som säljer blåbärskapslar.Jag begärde prisuppgift för abonnemanget, men då försändelsen kom var det ett hela annat och betydligt högre pris som gällde, så jag returnerade. Sedan dess har jag inte hört något, men jag väntar med spänning på om det ska bli en tråkig fortsättning. Och alla mail är givetvis sparade, bara för säkerhets skull.Hoppas det ordnar sig för dig!

  9. TheHustru skriver:

    vi hade liknande problem med MAndo – rakhyvlar och Front- kalsonger. Det är inte roligt alls. Heja heja! Bra att du tar striden. Fler borde göra det.Du har ju annars Sverker ifall de inte ger sig.

Kommentera

