Nu är allt slut, jag ska sova ett DYGN!

Konferensen jag varit med och organiserat är slut. Och det är jag också! Jag har varit mest aktiv i organisationskommitteen, varit ordförande under en session (om miljöforskning) och hållit ett framförande själv. Det har blivit aldeles för långa dagar men UJ vad intressanta människor jag träffat! Från Europeiska miljökommissionen, från Amerikanska miljödepartementet, från Universitet och från stora och små företag, alla med samma intresse för kemi, biologi och modellerande av processer som jag har.

Så här såg vi ut, samlade för en gruppbild (i mycket låg upplösning, bloggen ville inte ta orginalbilden i 8 mega bytes… (konstigt ;o))

Mellan 4-5 timmars sömn per dygn i allt för många dagar har tagit all min ork. Att åka och simträna klockan 06.00 varje morgon har varit jobbigt men samtidigt riktigt stärkande och skönt. Andra på konferensen har släpat sig in på morgnarna medan jag har skuttat!

Jag HAR karaktär känns det som när jag kört till simningen trots alldeles för få timmars sömn.

Konferensen var en succé på så vis att vi ordnat bra sponsoring. All fika ingick, likaså alla luncher, konferensmiddagen i tisdags på slottet (kändes som en variant av Nobelmiddagen med fantastiska kypare) och pub-kvällen som var igår med middag, dans och vin/öl till… Att få så många mål lagad mat, och SÅ fin mat till 250 deltagare har varit unikt. De flesta konferenser jag varit på brukar ha buffelunch och så 1000 kr om man vill vara med på konferensmiddagen. Vi hade dels sittande lunch (med bordsservering) och dels en FANTASTISK middag på Uppsala Slott, och så pubkvällen som kronan på verket. Och ALLT gratis tack vare våra sponsorer.

Delegaterna var bara SÅ nöjda, speciellt med alla inbjudna talare som vi lyckats plocka ihop. Alla experter och världsledande inom sin forskning.

Men nu? Vad ska jag göra NU?

Jo, jag ska gå och lägga mig och sova ett dygn. Nej förresten… Imorgon bitti ska jag ju iväg och simträna igen. Varje dag ska det ju ske!!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nu är allt slut, jag ska sova ett DYGN!

  1. Katrin skriver:

    Kommentar…jag gick och la mig halv sju på fredags-kvällen. Vaknade halv 12 mitt i natten och åkte med min Sir Vääs till närmaste nattöppna max resturang. Det var en upplevelse att titta på alla typer där. Roligast var gänget i raggarbilen, alla i 50-tals stil.NU (snart halv tre…) ska jag gå och lägga mig, igen…Ha det gott alla nattugglor! /Katrin

  2. Madonnan skriver:

    Oj, vad du har varit duktig!Och en så härlig natt du har haft!Hoppas du kunde somna gott sen, igen…Kram

  3. Kvack skriver:

    Gratulerar till ett bra event!! Det är dig väl unt nu att koppla av (simningen är ju ett sätt att koppla av).

  4. magnus skriver:

    Vila nu min vän, för kära nån…Intensiv tid!Ha det gott.->Mangan.

Kommentera

