Tjejfotograf? Javisst! Naturfotograf? Nja… Döm själva!

Jag har ju tidigare ”skrutit” över att jag är en tjejfotograf. När jag var i Örnsköldsvik i början av September fick jag syn på en ekorre i ett träd och slet snabbt upp kameran. Nu ska jag vara en NATURFOTOGRAF också, tänkte jag.

Här är resultatet, se och njut!

Finns det någon (förutom jag då) som kan se det lilla livet?

Jag var uppe på Varvsberget och här är några fler foton från Örnsköldsvik. Jag är riktigt förtjust i min kameras zoom!

Örnsköldsvik är ju en hamnstad. Kan någon se den nya ishockeyrinken, vad den nu hette?


Här har jag i alla fall zoomat in den, Swedbank arena? Var det så den hette?

Här går E4an rakt igenom Ö-vik, förbi det stora superfina äventyrsbadet.


Sen gick jag över till andra sidan på Varvsbergets topp och fotade Sveriges vackraste kyrka. Själevads kyrka. I den har jag firat många skolavslutningar…


Här har jag zoomat in till kyrkan, lite synd att det var en sådan disig dag. Moälven syns fin och trygg där bakom. Här har jag verkligen mina rötter, både mormor och morfar var från byn Gottne vid Moälven, och enligt familjens släktforskare har familjen bott där sedan 1400-talet…
Inte utan att det svider i mitt hjärta när jag ser det fina Ångermanländska landskapet.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Tjejfotograf? Javisst! Naturfotograf? Nja… Döm själva!

  1. Ru* skriver:

    Vilka fina bilder.Tror att jag såg svansen! =0)Ha en fin helg!

  2. Sussi skriver:

    Fina bilder, vad är det röda till höger bredvid ekorren?

  3. Katrin skriver:

    Ööööh fotot som ligger trea från slutet så klart!

  4. imse skriver:

    Men vad fint det är där uppe!Och jag kan skymta en liten ekorre.Ha en fin helg, kram!

  5. PippiFia skriver:

    Ja, jag såg den. Fina bilder överlag. Mycket.Ha en trevlig helg.

  6. Madonnan skriver:

    Den lille rackaren försöker gömma sig!Kram, tycker du är duktig naturfotograf också 🙂

  7. uno skriver:

    Fina bilder. I Ö-vik gjorde jag en gång praktik på MoDos företagsbibliotek. Bodde hos kompisar med utsikt över viken. Då kom en segelbåt för fulla segel stävandes ut mot havet. Men det fanns inget bogsvall. Havet låt helt stilla fast det blåste. Sånt var vattnet på den tiden – 1979. Men Ö-vik är en av de vackaste städerna, uppväxtplats för en av mina numera avlidna vänner – Totta Näslund. Kram

  8. Ove skriver:

    Tack för stödet i sakfrågan och känn ingen oro för indianen…! Han smyger väl fram så småningom…

  9. magnus skriver:

    Nog ser jag det lilla livet och jag gillar också den kontrasterande bakgrunden i din bild. Urban vildmark…:)Grattis, nu kan du titulera dig naturfotograf också!Ha det gott.->Mangan.

  10. Barbamama skriver:

    Härliga foton! Man blir inspirerad :-)Kul med Indien!

Kommentera

