Jean-Marie Gustave Le Clézio

Hm… Nej jag har inte läst något av honom och han fanns inte på min lista över tänkbara Nobelpristagare.

Då blir det till att lära ett nytt namn…
;o)

PS Redan 13.07 fanns en artikel om honom på Wikipedia. Den är ganska kort men det står i alla fall att han fått årets Nobelpris.

Snabbt jobbat av Wickipedianerna!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jean-Marie Gustave Le Clézio

  1. trollhare skriver:

    Jag märkte samma sak när de annonserade ut medicinpriset. Tog inte många sekunder innan det var inskrivet där… Nördar är snabba 😉

  2. magnus skriver:

    Äntligen….Nej, tyvärr kan jag inte stoltsera med att jag kände till honom.. heller. Men. Kanske jag får en bok av honom i julklapp?Ha det fint Katrin!->Mangan.

    • Katrin skriver:

      Om röjsågar vet jag absolut ingenting så du och jag kan sitta och prata om barnens teckningar!Ostron… precis! En kallsup av hav, lite slem och alldeles för stor. Speciell känsla är det minsta man kan säga. Sen att de små liven faktiskt lever när man äter dem. Nej det får vara för mig. Jag KAN äta dem och gör så när jag ska vara artig men undviker det om jag har något att säga till om.Ha det gott i helgen! /Katrin

  3. Ru* skriver:

    Förra året var det faktiskt en jag läst.Men nu är det som vanligt *S*Känns tryggt!Kram

  4. nixon skriver:

    Jag ville ju kunna känna mig intellektuell och känna igen pristagaren! Men det kunde jag inte. Hah, ska tjuvläsa på wikipedia…

    • Katrin skriver:

      NÄR ska någon som JAG läst eller i alla fall hört namnet på få priset?Jag känner min inte intläktell!;o)Katrin

Kommentera

