Det här med att söka pengar…

Jag har ju blivit inbjuden att hålla ”keynote” talet på en konferens i Indien. Som keynote talare ska man sammanfatta aktuell forskning inom sitt område. Jag ska tala om min forskning om miljögifter i Östersjöns djur men även om hälsoeffekter av miljögifter, speciellt i människa.

Nu har jag ju inga penga att resa till Indien för och betala en sådan här dyr resa privat är inte att tänka på. Så vad gör jag?

Jo, jag söker ett resebidrag från Formas! Det stora kruxet är bara att ansökningsblanketten har tagit en förmiddag att fylla i och när jag försöker skicka iväg blanketten (det gör man elektroniskt) kommer det upp en ruta att det saknas bilagor. Det gör det inte, jag har kollat och den enda bilaga som ska med är inbjudningsbrevet och det har jag lagt in.

SUCK!

När ska allt bli lättare med de nya elektroniska systemen?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det här med att söka pengar…

  1. magnus skriver:

    Känner igen det där från alla dessa sittningar med onlineansökningar ock onlinerapporter till EU. samma sak där att det på sista håret kan strula ihop sig rejält.Hoppas det löser sig.Hej!->Mangan.

    • Katrin skriver:

      Jag har fått svaret på vad som strulade. jag ska skicka med bilaga A, B, C, D och I också…A= ProjektbeskrivningB= BudgetC= CVD= Publikationslistai= Invitationsbrevet (denna bilaga hade jag lyckats skicka med)SUCK det tar nog hela dagen idag också. Men vad gör man inte för att få chansen att prata först på en jättestor konferens!;o)KatrinPS Jag känner igen det där med ansökning till EU. Jag var med på en som tog några månader att jobba med och så fick vi inte ett öre…

Kommentera

