Jag känner igen ett mordförsök när jag snubblar över det!

Idag ståtar jag med ett handflatsstort blåmärke på mitt vänstra skenben. Jag har varit utsatt för ett mordförsök!

Eller vad kan man annars kalla det när någon flyttat en pall mitt i vägen för mitt ben, en pall som jag sedan snubblade på klockan 04 i natt när jag i mörkret hasade mig in på toaletten.

Den pallen använder lilla Ella för att nå upp till tvättstället, och den står stadigt parkerad nedanför badrumsskåpet. INTE precis mitt i vägen för mig!

Nu hade någon med läskigt ont uppsåt placerat den mitt i vägen där jag hasar varje natt. Jag känner minsann igen ett planerat mordförsök när jag snubblar över det och snubblade över pallen så det SJÖNG i skenbenet gjorde jag. Det var på håret att jag skulle druttat in i badkaret och vem vet hur lätt jag dött då?

Vad?
Skulle JAG ha flyttat pallen själv?
När jag letade tops i badrumsskåpet igår kväll?
Och måste flytta pallen för att komma in i skåpet, och sedan inte ställt tillbaka den?
Skulle alltså jag SJÄLV vara den skyldiga??

Nejmän…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag känner igen ett mordförsök när jag snubblar över det!

  1. TheHustru skriver:

    nej.. det tror jag inte… Det måste vara en riktigt ond människa som gjort detta. Tycker att du ska gå till botten med det här.. kanske anlita Annika Bengtzon? Kurt Wallander? Harry Bosch?Endast ett proffs kan avslöja denna kallhjärtade gärningsman…

  2. Katrin skriver:

    KALLHJÄRTADE VAR RÄTTA ORDET!

  3. Tizzel skriver:

    Å fy fan… det här var en ruggig historia! :-)Försök nu inte skydda gärningsmannen genom att påstå att det var du själv som åstadkom dessa skador!!!

  4. Katrin skriver:

    Jag vet att jag verkligen var i livsfara en kort sekund där. Svävandes mellan pallen och badkaret såg jag verkligen MINST 2 sekunder av mitt hela liv fladdra förbi. Var dessa 2 sekunder av värde? Ack nej! Var de de jag vill ta med mig till evigheten? ACK NEJ!Så nu gäller det att fylla resten av livet med ENBART högkvalitativa upplevelser… Jag sitter tex nu och dricker vatten. Ett OERHÖRT gott, kallt kranvatten samtidigt som jag filosoferar över hur fantastiskt vatten är.Det du!

  5. imse skriver:

    Nej, nej inte gör man mordförsök på sig själv sådär. Du får leta efter fingeravtryck. Och brytmärken på dörren. Säkert någon illvillig granne som varit in.Tänk ut en hämnd! =)

    • Katrin skriver:

      Hm… tänkte inte på det. jag som haft tävlingen ”Sveriges högljuddaste grannar” här på bloggen en sommar…Sen att just mina högljudda grannar var mina grannar när vi bodde i Skåne…Någon som hört Skånska pratas i Uppland senaste veckan?

  6. jouni skriver:

    Jag vil köstar du stora glasögons på 70-talet. Jag betala bra.

    • Katrin skriver:

      Ibland förstår inte ens jag svensk text. Men jag kan ju gissa!Jouni vill köpa mina stora glasögon som jag hade på 70-talet, eller?Tyvärr säljer jag dem inte, de är utmärkta till att förklä sig till ”doldis” när jag snart ska iväg och hämnas på den det nu var som iscensatte mordförsöket.

Kommentera

