Nu reser jag till Syd Afrika, med 6 timmar mellan biljettköp och då flyget går… 06 måndag morgon

Min man reste på tjänsteresa till Syd Afrika och har fått en stroke (blodpropp i hjärnan). Han ligger på ett bra sjukhus och får den bästa vården. SOS international är inkopplade och jag känner mig trygg i hur de handskats med allt.

Han har blivit svag i vänster sida men är inte förlamad. Jag och våra pojkar åker ned till honom. Jag åker redan kl 06 imorgon bitti (måndag morgon) och pojkarna kommer en dag senare.

Jag tycker så synd om min man och vill vara hos honom NU.

Tänk på att vara försäkrade! Det är min man, via jobbet, och allt tas om hand av SOS international för att senare betalas av jobbets försäkringsbolag. Hade han inte haft den försäkringen törs jag inte ens tänka på hur det hade gått.

Håll alla tummar!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Nu reser jag till Syd Afrika, med 6 timmar mellan biljettköp och då flyget går… 06 måndag morgon

  1. Nina skriver:

    Åh stackars Er!!*håller tummarna*

  2. Andres skriver:

    Lycka till!Håller tummarna!

  3. Ove skriver:

    Jädrans vad du far runt i världen? Har du tänkt på det en del indianstammar hade som motto; När de rest långt satte de sig ner och inväntade sin själ…

  4. imse skriver:

    Nejmen, usch sån otur. Klart att du vill vara hos honom. Lycka till!

  5. Freja Miljö skriver:

    Hej,Ja vad skall man säga? Fy vad hemskt! Jag skall tänka på er. Freja

  6. Majyi skriver:

    Kram kram kram

  7. Maggan skriver:

    Åhhh nej sån otur, håller tummarna för att allt går fint för mannen och att resan för er alla funkar bra.Varmaste kramar!!

  8. Karolina skriver:

    Åh HERREGUD! Jag håller alla tummar jag kan nu. Kram

  9. Gunnar skriver:

    Stackars er!Skönt att han får bra vård.Jag skulle kunna föreställa mig at den inte är sämre där än om han hade varit hemma.Tänker på er!

  10. Ru* skriver:

    Men va jobbigt! =0(Tänk på hur bra det gått för mig! Läkarna är så duktiga nu för tiden!Kramar om mjukt och länge!

  11. Majomamma skriver:

    hmm.. har man bara hemförsäkring så har man försäkring som täcker dylika hemskheter.. men du har helt rätt när du uppmanar till att vara försäkrad… den som inte är försäkrad… hör av dig till mig… Hoppas allt går bra för din familj!!*skickar ljus*

  12. Cikoria . skriver:

    men oj. hur går det med allt?håller alla tummar för att er.KRAM

  13. Marcus skriver:

    Jag hoppas det har gått väl! varma hälsningar

  14. uno skriver:

    Shitt!!! Det behövde du inte! Inte han heller. Håller tummarna, det kan gå lika bra som för min kollega för ett antal år sen. Men han kom till Lund och är idag storchef. Man får sina funderingar, allt kan hända alltid. Tänker på er, mycket. Kramar från Uno!!!

Kommentera

