Jag tar fortfarande dagen timme för timme…

Det hankar sig fram här. Jag klarar inte av att planera något utan jobbar med aktuella saker timme för timme. Min man fick ju sin stroke 4 december men först nu 3 februari ska han få komma på rehabiliteringen. Hittintills gör jag allt som har med rehabilitering och träning att göra (inklusive matlagning, disk, städning mm) och det är tungt och jobbigt och en helt annorlunda vardag mot den jag är van vid.

Men mycket är roligt också. Varje morgon är vi och simtränar, hoppar i varma rehabiliteringsbassängen, kastar boll på varandra och har det kul. Vi har blivit riktigt duktiga på att fånga och kasta den där lilla bollen! Oftast går det rasande snabbt och både jag och min man tar enhandsmottagningar utan problem, både med höger och med vänster hand!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Jag tar fortfarande dagen timme för timme…

  1. Ove skriver:

    Skönt att läsa att ni bägge verkar ha livslust och ork. /Ove

  2. Livsnjutare skriver:

    Jag förstår verkligen att du har att hitta på. Men det är ju tur att det går så bra som du säger, men det kan inte vara lätt!Tänker på dig!Sänder med en kram full av kraft och energi!

  3. uno skriver:

    Ja, du har ett litet enna helsicke, det förstår jag. Fort går det, och oväntat. Vi hade en liten systerson som fick en blödning i julas. Två dar mellan liv och död. Nu är han faktiskt normal igen, det kan gå bra, fa om man är ung – femton år. Hörde på radio idag om den dåliga rehabiliteringen av strokepatienter. Rehab är ju nyckeln till livet. Träning träning, nya synapser ska öppnas och nya vägar ska plöjas i den grå tankematerien. Vatten verkar bra, tror på det i många sammanhang. Kroppen blir lättare och rörelserna enklare att koordinera. Lycka till, tänker ofta på er. Uno

  4. Ida skriver:

    Lycka till med träningen och ert ”nya liv”.

  5. opps skriver:

    Lycka till!

  6. Madonnan skriver:

    Förstår att det är mycket för dig också. Hoppas du hinner ta det lugnt mellan varven.Kram!

  7. Inger skriver:

    Återkom till bloggen när du orkar!

  8. Vb skriver:

    Hur går det för er?Varma tankar från mig

  9. Cikoria . skriver:

    kikar in och ger dig en varm kram på alla hjärtans dagKRAM

  10. Cikoria . skriver:

    skönt att det är på bättringsvägen i alla fall och att ni kommer i rörelse tidigt på morgonen.kram

  11. Madonnan skriver:

    Hoppas du har det bra. Tittar in ibland och undrar.Kramar och goda tankar

  12. Barbro skriver:

    Jag kom att tänka på dig idag och tog mig en sväng förbi för att se hur du har det.Märkligt att det ska ta så långt tid, när en snabb rehabilitering är så a och o för att man ska klara sig med minsta möjliga framtida men efter en stroke. Och i det sammanhanget är ju 50 år UNGT och extra väl värt att satsa på.Men det låter som om det går framåt iallafall och det gläder mig.Ha det bra bägge två och lycka till med både bollen och allt i ert gemensamma liv.

  13. uno skriver:

    Gott, han kommer sig säkert. Knepiga saker, stroke. Vem som helst när som helst. Bäst leva fullt nu, som ni verkar göra. Kramar och omtanke från Uno

  14. Rosa skriver:

    Tittar också in och undrar hur du har det. Tänker på dig då och då. Själv så håller jag mig borta nu för tiden men inte i tankarna eller kanske för alltid.

  15. Cikoria . skriver:

    tänker på dig, hoppas ni har det braKRAM

  16. Barbamama skriver:

    Jag hoppas det är bra med dig och din man… tittar in ibland för att se om du har skrivit något…kramarAnnelie

  17. imse skriver:

    Tänker ofta på er!Kram

Kommentera

