Nu har jag beställt tid… dax att bli en ny kvinna!

På måndag den 11 maj smäller det!

Jag ska göra en ögonoperation och slippa mina glasögon som jag haft varje vaken sekund sedan jag var 7 år.

Det ska filas på hornhinnan med en laser, sk Lasik Femtosekond, en metod där hela ingreppet är laserbaserat.
Reklamen säger… ”Fördelen med detta ingrepp är att behandlingen är smärtfri, bägge ögonen kan behandlas samtidigt samt en snabbare läkningsprocess”.

Jag får väl se på måndag om reklamen talar sanning.

Någon som gjort ingreppet och har erfarenhet av resultatet?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Nu har jag beställt tid… dax att bli en ny kvinna!

  1. Lisa skriver:

    Jag har! Och jag är löjligt nöjd. Gjorde det för två år sedan, lite drygt, och ser fortfarande som en hök. OTROLIGT skönt att slippa linser/glasögon! Kan bara önska lycka till och säga att du inte kommer ångra dig.

  2. Fd Glasögonorm skriver:

    Gjorde för snart 1 år sen en LASEK-behandling, blev några jobbiga dagar med värk och rejäl ljusskygghet, men jag ångrar inte ett ögonblick att jag genomförde den.Lycka till.

  3. uno skriver:

    Oj då. Bra val. Själv ser jag bra, nästan i alla fall. Frugan ser sämre, men har sina linser. Hoppas operationen går bra, vi får väl se… Håller tummarna!!! Uno

  4. izzy skriver:

    håller tummarna =)

  5. Lena skriver:

    Hoppas det går bra för dig. Ögon är ju viktigt och glasögon är lite opraktiskt

  6. izzy skriver:

    ja det var ett par bra råd, tack ska du ha…jag vet mycket väl vad mina arbets kamrater tycker och anhöriga kan man inte alltid lita på heller har det visat sig, människor är rädda av sig och vågar inte sticka ut men jag har länge tänk på facket dock…

  7. izzy skriver:

    hej där, hoppas allt är väl med dig =)och att solen lysser på dig med =)

  8. Madonnan skriver:

    Lycka till! Fast du har nog redan gjort det; hur är det nu då?Kram!

Kommentera

