Mina nyopererade ögon och lite foton från Syd Afrika

Hejsan!
Jo nu efter min ögonoperation ser jag perfekt på långt håll. Lite kruxigt är att jag blivit ”ålderssynt” och behöver glasögon för att se datorn. Jag har tillfälligt varit och köpt ett par brillor på OK så nu ser jag i alla fall att skriva.
MEN, alla horisontella linjer är som u-n… Jag lever i en RUND värld!

Det blir nog bättre när jag kan beställa optikerutprovade läsglasögon men just nu har jag massor av huvudvärk, troligtvis pga dessa läsglasögons förvridning av världsbilden.

Själva operationen av hornhinnorna var en liten grej. På knappt 5 minuter hade jag fått nyslipade hornhinnor och nästan på en gång såg jag som en hök. På långt håll alltså.

Här följer några foton från Syd Afrika. Jag åkte ju dit när min Sir Vääs fick en stroke när han var där på tjänsteresa förra december. Trots att jag bara var nere i 3.5 dagar hann vi göra och se MASSOR. 

Kåkstaden som sträckte sig många mil utanför Cape Town.


Längst sydkusten gick en spännande och VACKER väg!


Pingviner i Syd Afrika! Det hade jag ingen ANING om!


Pingvinerna hade det gott i solen…


Det hade våra söner också… En dricker alltid Coca cola och den andre öl och bägge kan inte förstå hur den andre…


Här är min rygg och Sir Vääs när vi sitter på terassen till ett ”vinslott” och väntar på maten. Det hette Asara estate (typ) och hur mycket man än åt och drack så var det svårt att komma över 500 kr för alla fyra. Mat och vin var BILLIGT, gott, lyxigt, gourmetaktigt och RIKTIGT prisvärt.  Dit åker vi gärna massor av gånger!


Syd Afrika är FÄRGGLATT! Innan jag åkte dit trodde jag det var ganska brända jordtoner överallt. Men ack vad fel jag hade. Det var BLÅTT, GRÖNT, VITT, GULT, RÖTT och starka färger hela tiden. Underbart vackra berg med spännande moln. Vänliga människor och en livsstil som lätt kan leda till lycka.
Syd Afrika! När får jag återse dig? Snart hoppas jag!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Mina nyopererade ögon och lite foton från Syd Afrika

  1. Vimsiga Kimsan skriver:

    OJ vilka fina bilder, tack så mycket för du delar med digKimberly

    • Katrin skriver:

      Och angående din kommentar till mig. Nu var du snabbast i hela universum. PRIS till dig!Ha det gott!Katrin

  2. Inger skriver:

    fINA BILDER! Härligt att du trots omständigheterna kunde få med dig fina upplevelser därifrån! Har aldrig varit där. Inte i Afrika söder om Sahara överhuvudataget. Det finns så mycket kvar att se… Hur ska man hinna se allt man vill?

  3. uno skriver:

    Fint som sjutton!!! Man jag blir litet förvånad, visste du inte om Homboldtpingvinerna? Nänä, där ser man. I alla fall du numer. Grattis till hökgonen!!! Jag träffade en gammal man som bara kunde läsa storstilt till dess han gjorde en laseroperation. Sen blev han som ny, slängde rullatorn och gick själv på kuppen. Sydafrika har jag ännu inte upplevt, men det kommer, vill se fynbos innan jag dör. Uno

Kommentera

