SOS! Hjälp!!

Iförrgår kväll satt Sir Vääs och tittade på Mamma Mia på DVD(!) som han inte sett tidigare. Eftersom vi har en fantastisk ”Sound Surround”-anläggning fick jag en mäktig dos av musiken trots att jag låg i sängen och läste. Det oundvikliga har därför hänt. Igår och idag har jag sjungit ”SOS-låten” oupphörligt i skallen med synt-ackompanjemang och allt. Till och med högt i duschen efter dagens träningssimning… Jag fick några blickar från damerna…

 

HJÄLP! Hur får man bort ABBA ur skallen? Mamma mia innehåller väl alla ABBA-hits och de sitter fastklistrade nu i mig. Vad gör jag??

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till SOS! Hjälp!!

  1. matilda77a skriver:

    Ha ha! Du är ju som jag! Fast jag har ”familjen addams” låt som jag nynnar på i tid och otid.Fattar ej varför det är ljust den låten ty Addams filmerna har jag inte tittat på under flera år. MEN vad gör jag då jag för femtioelfte gången kommer på mig själv med att sjunga? Skrattar åt mig själv och ”bjuder” på ”föreställningen” om jag har åhörare…..vad annars? Kan ju inte hjälpa det….så….jag väljer att inte se det som ett problem. Jag har ju gott om övriga och ganska ”saftiga” problem i övrigt så jag behöver inte ett till. Att jag fastnat för Addams,det är en gåta men försöker se det som en kul grej. Det roar ju ändå min omgivning. Varför då se det som ett problem?

  2. uno skriver:

    Tuggummilåtar? Problem, också för mig. Kan vakna med nån låt i huvet som aldrig vill ge sig. Kolla denna så har du att fnissa runt med i halva hela dan: http://www.youtube.com/watch?v=e8rmMPSVfKU&feature=channel_pageKramar, Uno Ps, min dotter gjorde videon! ds

  3. Inger skriver:

    Ja vad gör man? 🙂

  4. uno skriver:

    Marley, koppla genat över så blir du frisk igen. Kramar från Uno

  5. Barbamama skriver:

    Du får inte bort den 😉 Den kommer sitta där ett bra tag… har själv råkat ut för det när jag såg filmen 🙂 kram

  6. Inger skriver:

    Bloggsvar: Ja, några ögon hann jag ju inte se… Men huvudformen tycker jag liknar bilder på huggorm som jag kunnat hitta på nätet.

  7. Hej hej Jag är webbredaktör på Naturvetarna och vi vill utveckla samarbete med bloggar inom naturvetenskap och vill därför komma i kontakt med er på den här bloggen. Kan ni kontakta mig?vänligen Rosemari S

  8. katrin jansson skriver:

    jag såg brölopet i går med lena den var lite solig

Kommentera

