Vad tycker bloggare om att prata inför många människor?

En bloggare skriver i stort sett dagligen om det hon eller han tycker är viktigt, roligt, sorgligt, modernt mm. Men tycker bloggaren lika mycket om att tala inför människor?

I morse höll jag en 1.5 timmes lång föreläsning här på Universitetet om ”Pollutants in the Baltic Sea” inför 8 studenter som alla läser Ekotoxikologi. Det var HÄRLIGT!

Varför då?

Jo jag fick bre ut mig om allt som rör mitt…

specialintresse, forskning, det jag kan, det jag bryr mig om, det jag tycker är roligt… Alltså allt som har med MIG att göra. Men sedan är MÖTET med studenterna det roliga. Deras frågor, reflexioner, tankar och ideer. Efter föreläsningen stannade en student kvar och berättade om sina planer på en speciell forskningsuppgift att göra som ett examensaarbete och bad om råd och tips.

Kan mitt jobb bli roligare? Absolut inte!!

Men ni andra bloggare då? Tycker ni om att tala inför många människor?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Vad tycker bloggare om att prata inför många människor?

  1. Aylala skriver:

    Ja.

  2. 'Sickan' skriver:

    Inga problem.

  3. Rör Mig Inte. skriver:

    Hejsan . I min framtid kommer det att finnas föreläsningar om det jag bloggar om. Och JA det ska bli kul. Kan tänka mig att det är roligt och intressant om man tycker om att föreläsa och har ett viktigt budskap som du verkar ha.Ser fram emot det faktist….Fredag 13:e kram M

  4. Anita skriver:

    Jag kan tala utan problem inför många om jag måste, men det är inget jag väljer att göra frivilligt.

  5. Afrodita skriver:

    Jag tycker det är superdupr kul!!

  6. uno skriver:

    Gillar sånt!!! Gilar ditt ämne också. Bra gjort!!! Uno

  7. Lindalou skriver:

    Ja, det är inget problem för mig alls att prata inför en grupp främlingar.

  8. Maggis skriver:

    Inget som helst problem har tidigare haft ett jobb där jag varje kväll pratade inför många lyssnare. Men ärligt talat som jag mår just nu så vill jag verkligen inte tala inför andra, har fullt sjå med mig själv.Kram

  9. imse skriver:

    Har haft problem med det tidigare. Med åren har det dock blivit lättare.

  10. imsy skriver:

    Jag pratar oavsett om det är inför levande publik, på radion eller ensam hemma för mig själv.

  11. Peter Eklund skriver:

    Hej Katrin ! kul att att ”höra” av dig igen…Jag har aldrig kunnat uttrycka mig eller tala inför folksamlingar… Blir fruktansvärt stressad och nervös… Blev en gång intervjuad av en radiopratare… Jag tordes aldrig höra inslaget när det gick… Vet bara att det var skitdåligt.Jag har något lättare att uttrycka mig i skrift.Appropå Självads kyrka… Den vackra byggnaden står på tur att plåtas.Nästa gång jag bilar söderut och allt är okey… tid, väder etc så stannar jag och plåtar… Ha det / Peter Eklund

  12. ilsemarie skriver:

    Hej Katrin! Tack för dina kommentarer på min blogg! Kul att du kommer ihåg mig än :-)När det gäller att tala inför andra, nej – inget för mig. Jag kan om jag måste. Men nej, jag föredrar att skriva – bloggen passar mig bra!Kram/ ha det gott

  13. Kenzz skriver:

    Nema problemas som vi säger i Norrland.

  14. Inger skriver:

    Ibland.

  15. Arrami skriver:

    …älskar att hålla föredrag eller t.ex. debattera inför många människor…50 eller 5000 har ingen betydelse…bara man får dem med sig och ingen somnar! 😉

  16. Daniel skriver:

    Jodå jag gillar det som fan. Jag tycker det är kul.

  17. Barbro skriver:

    Nej, det avskyr jag. Det är nästan det värsta jag vet.

  18. Madonnan skriver:

    Ja, det är oftast roligt och givande :)Kram o trevlig kväll till dig från mig!

  19. Katrin_Biolog skriver:

    SKRIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”Du har ingen blogg” står det när jag försöker hitta dit jag ska skriva ett nytt inlägg. VAD HAR NU HÄNT????????????????

  20. BeBest skriver:

    Jag har inga svårigheter därvidlag. Tvärt om vet jag vad jag talar om kan jag snudd på trollbinda publiken.Alla ”föreläsningar” blir inte helt lyckade men det får man ta. Nästa gång vet man vad som blev förra gången och kan undvika de formuleringarna eller infallen.:O)

  21. Katrin_Biolog skriver:

    SKRIK igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”Du har ingen blogg” står det när jag försöker hitta dit jag ska skriva ett nytt inlägg. VAD HAR NU HÄNT????????????????

  22. Skymning skriver:

    Inga problem alls- Att tala inför en stor grupp människor innebär att jag kan använda hela mitt register som verktyg. ord, kroppspråk etcsom bloggare har jag bara ord som verktyg och möjligen en och en annan bild.

  23. uno skriver:

    Jomenämen jag kom ju inte. Testa igen!!! Uno igen.

  24. Katrin_Biolog skriver:

    Jag kan fortfarande inte skriva ett inlägg, jag ”har ingen blogg” enligt AB.HJÄLP!!!!

  25. Gunnel Punnel skriver:

    Jag tycker faktiskt att det är ganska kul att prata överhuvudtaget 🙂 och har inga problem med att prata inför folk. Men jag är nog bättre på att uttrycka mig skriftligen. Verkar som folk bättre fattar vad jag menar då.

  26. honest skriver:

    Innan var jag livradd for det men nu alskar jag det, sa lange jag pratar om nagot som intresserar mig

Kommentera

