Dagens fråga! Har jag fått pengar eller inte?

I morgon (eller om någon till dag) ska jag skriva om hur det gått för alla mina ansökningar. Har jag fått pengar eller inte? Pengar till min forskning om miljögifter i Östersjöns djur.

Jag har sammanlagt lagt ned ca 2 månaders jobb på alla ansökningar jag skrivit och sammanlagt under 2009 skickat in ca 8-10 ansökningar…

 

Dagens fråga! Har jag fått pengar eller inte?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Dagens fråga! Har jag fått pengar eller inte?

  1. Ensamma Vargen skriver:

    Jag håller tummarna, men räkna inte med någon tur när jag är inblandad 😉

  2. Katrin skriver:

    Alltså jag VET redan svaret, alla ansökningar är nu klara. Men jag säger inte om jag fått något eller inte. Det är ju det som är frågan…;o)

  3. Ister skriver:

    *håller tummarna*

  4. Ensamma Vargen skriver:

    Då gissar jag på att du fått pengarna. Det är mitt svar på din fråga! 🙂

  5. uno skriver:

    Typiskt! Två månaders jobb för att ansöka om pengar för att kunna jobba. Det låter som ett skämt. Tänk vad mycket du skulle kunna ha gjort under den tiden. Tänk hur många djur du kunde ha undersökt och analyserat, hur många fakta om läget i Österhavet du kunde ha tagit fram. Du är dessutom kvinna, inte bra i forskarvärlden. Männen får mest. Även procentuellt i relation till deras mängd. Det är också män som fördelar anslagen. Man kan bli feminist för mindre. Min erfarenhet är att kvinnor jobbar noggrannare än män. Mer än män. Bättre än män. Måste var dubbelt så bra än män för att räknas med av män. Stå på dej, jag håller tummar och stortår!!! Kul att du hittade din blogg, dessutom. Uno

    • Katrin skriver:

      Jag läste i fackets utredning ”kvinnor anställs på grund av sina tidigare meriter, män efter sin potential”…Svårt att slåss emot någon annans ”potential” om ens egen inte märks.

  6. Katrin skriver:

    Jag tror att jag väntar med det stora avslöjandet, till imorgon.Då får alla nyfikna veta om jag fått pengar eller inte.

  7. Barbro skriver:

    Efter att ha läst din sista kommentar skulle det förvåna mig oerhört om du INTE har fått pengar. :oD

Kommentera

