Bot för vinterkräksjukan!

… kan jag inte. Först hade jag den i flera dagar precis innan julafton så julmaten … Sen hade jag den IGEN över nyårsnatten så min man fick vräka i sig ostronen, räkorna och den Svenska hummern alldeles ensam medan jag satt med huvudet ned i toaletten.

Jul OCH nyår, jag hoppas jag haft mina omgångar av vinterkräksjukan för jag vet inte av någon bot. Vet någon annan om BOTEN med stort B?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bot för vinterkräksjukan!

  1. Susa79 skriver:

    hela vitpepparkorn,,,,, funkar bra, smakar illa,,,,

  2. Madonnan skriver:

    Jisses, vilket elände..! Det som är så obehagligt att ha. Hu!Hoppas du får vara frisk och kry nu!!Kram på dig

  3. Merkurius skriver:

    Boten med stort B skulle kunn vara bilken blodgrupp man har. Just blodgruppen B 🙂 visar sig ibland skydda mot vinterkräksjuka. Det är inte blodgruppen i sig,, utan de närliggande gener som kan ge skyddet.Han man inte blodgrupp B (men det har jag , och jag har aldrig haft kräksjukan) så är ju detta en klentröst. Men i framtiden kanske de här kunskapera komma folk till godo.

  4. imse skriver:

    Vinterkräksjukan är verkligen ruskigt hemskt. Hört att den härjar rätt vilt i Uppsala.

Kommentera

