Alla tankar går till offren i Oslo

Jag sitter och läser om det ofattbara dåden i Oslo. Just nu är det rapporteratom 84 döda på ön och 7 döda utanför regeringsbyggnaden.

Viktigast att alla människor fördömer handlingen, att alla står tillsammans och visar  ord och handling att terrordåd alltid och för alltid är fel.

Mina tankar går till alla i Oslo, alla föräldrar och vänner som nu mist kära. Jag lider med dem.

 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Alla tankar går till offren i Oslo

  1. katrinbiolog skriver:

    Jag skrev detta som en kommentar på annan sida. Men undrar också här…
    Hur ska liknande gärningar kunna förhindras. Tolerans, medmänsklighet, kärlek till nästan… Hur beter man sig för att sprida dessa levnadsregler? Jo, genom att visa sådana egenskaper själv. Men hur gör man det i det dagliga livet?

  2. Gunnar skriver:

    Just nu är man så chockad av det som har hänt att man knappt orkar tänka på det. Man tänker bara på offer o anhöriga.

    Men med lite perspektiv så finns det mycket att fundera över hur det kan hända något sådant. Och hur det ska kunna undvikas

  3. Ingrid skriver:

    Chocken över det som hänt är stor och jag har svårt att tänka på något annat idag. Så många unga människor i början av sitt liv, så många familjer som sörjer idag.

    Hur kunde det hända? Vad får en människa att agera på det här sättet? Det måste vara en väldigt sjuk människa!

    Vi får alla försöka leva vår liv så gott vi kan och inte låta de onda makterna ta över.

  4. Vicke skriver:

    Ja, jag saknar ord för det som har skett, ha en fin dag nu

  5. katrinbiolog skriver:

    Jag är fortfarande skakad, frågande, ledsen, arg, fundersam och upprörd. Hur kunde han bli så totalt utan verklighetsförankring, medmänsklighet, samvete…?

  6. Annelie skriver:

    Jag tycker att ju mer man får veta om honom och hans tankar så skräms man ännu mera. Att det går omkring människor med sådana tankar och planer runt omkring en…Skrämmande….

  7. katrinbiolog skriver:

    Jag är fortfarande skakad, frågande, ledsen, arg, fundersam och upprörd. Hur kunde han bli så totalt utan verklighetsförankring, medmänsklighet, samvete…?
    Högerextremist, faschist, omänsklig människa utan ett uns av samvete som gör ett politiskt riktat dåd emot socialdemokratiska ungdomar som han kallar marxister… Dax att syna högerfashismen nära!

Kommentera

