Det är sig fortfarande likt… Jag kan mina ungar!

År 2006 bloggade jag om att mina barn var hårdhudade förhandlare och att jag kunde höra på tonfallet när de ringde för att låna pengar… (Läs här)

Idag ringde rara dottern. Hon började samtalet med ”Heeeejjjjjj mmmaaammmmaaaa” och jag svarade momentant ”Hur mycket behöver du låna”. Det visade sig att hon är i Göteborg, på en konferens (Organikerdagarna för organiska kemister) och pengarna hade tagit slut.
Jag VISSTE det bara på hennes sätt att hälsa. Något ska väl en mamma ha lärt sig under alla år?
;o)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

