Diskutera med främlingsfientliga

Jag hoppas att alla som tycker illa om rasism och främlingsfientlighet alltid diskuterar och protesterar mot felaktigheter så de främlingsfientliga inte får stå oemotsagda. Det sprids allt för lätt alldeles för mycket fördomar som om de bara upprepas tillräckligt ofta (och högljutt) verkar bli sannare och sannare för varje gång de sägs…

Härom månaden debatterade ett gäng rasister här på nätet. Flera med etikett som visade att de var SD politiker. De var alla rörande överens om att det skulle vara fler muslimer i Sverige än ”Svenskar” om 6 år.

Jag kunde inte låta bli att kolla lite, siffermänniska som jag är. Det finns mellan 400-500 000 människor med rötter i muslimska länder i Sverige idag. Hur många av dessa är muslimer? Många kristna eller med andra trosåskådningar flyr från ”muslimska länder”. Enligt denna sida (se länk här) får 110 000 personer ”statligt stöd till trossamfund” som tillhör Islam. Så drygt 8 miljoner som inte är muslimer finns idag i Sverige. Men ändå ska det finnas fler muslimer än icke-muslimer om bara 6 år.

AHA! Tänkte jag. Det ska alltså INVANDRA drygt 8 miljoner muslimer på 6 år. Hur ser det ut idag? Och stötte på problem direkt. Hur ska man veta vilken religion en nyanländ invandrare har? Är alla Somalier muslimer? Alla ifrån Irak? Iran? Många kristna ifrån Irak har flytt till Sverige. För att göra det lättare för mig och för att räknefelet skulle leda till en överskattning av antalet nyanlända muslimer måste jag göra ett antagande. Så jag räknar SOM OM alla ifrån Irak, Iran, Somalia mm är muslimer och alla ifrån Polen, Sverige, Thailand mm inte är muslimer blir det mellan 5000 – 20 000 muslimer som kommer till Sverige per år. Vilket inte räcker för att bli 8 miljoner på 6 år…

AHA tänkte jag. Det ska alltså både invandras och FÖDAS drygt 8 miljoner muslimer här i Sverige på 6 år. För att muslimerna ska bli fler än personerna som tillhör de andra religionerna på 6 år ska invandringen PLUS de som redan bor i Sverige alltså nästan tjugodubbla sitt antal (400 000 ska bli 8 miljoner = 20 gånger fler) vilket betyder att en mamma och en pappa ska få 38 barn och bli bli 40 personer, på 6 år… Eller kanske barnen ska börja föda barn i sin tur direkt de fötts? Utan att bekymra sig om pubertet och annat trams? Vanligen räknar man med en generationstid på i snitt 20 – 30 år och att varje par får ca 2 barn. Men muslimska par ska alltså klara av att föda 38? På sex år??

Med lite siffror i mitt inlägg tog diskussionen abrupt slut. Inte en kommentar efter min! Från att ha varit nästan 100 under några veckor. Vilket får mig att undra varför.
1) De främlingsfientliga inser att de har fel och slutar skriva idiotiska påståenden.
2) Idioterna byter forum och fortsätter att sprida okunskap utan att de som inte är idioter ser dem?

I vilket fall som helst så behöver alla människor jaga främlingsfientliga och rasister och inte låta rasistiska och främlingsfientliga påståenden stå oemotsagda!

Ha det gott!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

